Dijital Pazarlama
Dijital Pazarlama
Dijital Pazarlama Ne Değildir?
Yazılı basın, radyo, televizyon ve billboardlar gibi geleneksel pazarlama kanalları, dijital pazarlamanın bir parçası değildir. Bu araçlar uzun bir dönem boyunca etkili ve başarılı olmuş, ancak dijital iletişim çağında verimliliğini büyük ölçüde kaybetmiştir.
Geleneksel pazarlama kanallarının en önemli iki sıkıntısı, gerçek zamanlı geri dönüş imkanına sahip olmamaları ve yalnızca tek taraflı iletişime olanak vermeleridir.
İnternet ve sosyal medyanın anında geri dönüş sağlayan “gerçek zamanlı” dinamik yapısı, geleneksel pazarlama kanallarını geri plana iten en önemli nedenlerden biridir.
Geleneksel pazarlama tamamen izlenimler üzerine odaklanırken, dijital pazarlama kullanıcılara deneyim olanağı yaratmayı hedefler.
Dijital Pazarlamanın Önemi
Kısa bir zamanda büyük bir kitleye erişmek ve firmanızın bilinirliğini artırmak istiyorsanız dijital pazarlama yöntemlerini kullanmalısınız.
Performans Ölçümü
Dijital pazarlamada analiz araçlarını kullanarak reklam kampanyalarınızın geri dönüşünü net bir sayıyla görebilirsiniz.
Hedefe Yönelik Pazarlama
SEM ve SEO sayesinde ürün veya hizmet arayan kullanıcıların karşısına reklam doğrudan çıkartılabilir. Böylelikle yüksek tutarlar harcamadan hedefe yönelik pazarlama yapabilirsiniz.